اسکرول بار

دانلود کتاب آیین زرتشت :: Archive PTS

Archive PTS

Information On All Topics - PTS Professional Technology Services

Archive PTS

Information On All Topics - PTS Professional Technology Services

Archive PTS

در این صفحه مجازی تلاش بر آن داریم که تمامی موضوعات در انواع شاخه‌ها پشتیبانی و به صورت مستقیم در دسترس کاربران قرار گیرد.

آخرین نظرات

دانلود کتاب آیین زرتشت

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ

کتاب آیین زرتشت با نویسندگی شادی آریابد عرضه شده است . کتاب آیین زرتشت آن طور که در گاتها محفوظ مانده، به کلی از آلایش نو بیگانه و بری است. مرتبه اخلاقی زرتشت و جنبه و جدیت و علو مقام بشریت و درجه فلسفی او را، به خوبی از گاتها می توان دریافت که با چه جرات و استحکام به بلندترین و مهمترین مساله پرداخته است . او مردی است که پا از دایره استعداد زمان خویش بیرون نهاد. در آن زمان کهن از برای ذات پروردگار و برخاستن نیروی بدی گفته های فلسفی آورد. پایه های دین او در فدیه و قربانی و آیین های ظاهری نیست، بلکه اندیشه ی پارسا وپاک وبر پایه آن، زندگانی نیک، اساس آموزش های اوست.

زَرتُشت یا زَردُشت یا اشوزَرتُشت، پیامبر ایران باستان بود که مزدیسنا را بنیان گذاشت. وی همچنین سراینده گات‌ها، کهن‌ترین بخش اوستا می‌باشد. زمان و محل دقیق تولد وی مشخص نیست اما گمانه‌زنی‌ها و اسناد، زمانی بین ۱۰۰۰ تا ۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح را برای او حدس زده‌اند و زادگاه وی را به مناطق مختلفی مانند ری، آذربایجان، خوارزم، سیستان و خراسان نسبت داده‌اند. تعلمیات زرتشت بعدها با باورهای بومی ایرانیان ترکیب شد و مزدیسنای کنونی که نزدیک به پنج سده دین رسمی ایران نیز بوده‌است، را پدید آورد. نام زرتشت در فهرست یکصد نفرهٔ انسان‌های تأثیرگذار تاریخ که توسط مایکل هارت تنظیم شده‌است، قرار دارد. دین زرتشت امروزه حدود ۲۰۰ هزار تن پیرو در ایران، هند و برخی نقاط دیگر جهان دارد. در کتاب آیین زرتشت به برسی کوتاه و مفید دین زرتشت از جمله ( گاتاها ، جهان بینی اشو زرتشت ، زمان ظهور اشو زرتشت ، درگذشت زرتشت ، نماز ایرانی و … ) می پردازیم.


مشخصات کتاب :

- نام: آیین زرتشت

- نویسنده: شادی آریابد

- تعداد صفحات: 40

- فرمت کتاب: پی دی اف



Download


تهیه کننده: مهدی احدی راد

  • مهدی احدی راد

ادبی

کتاب تخصصی

نظرات  (۱)

  • اگه خدا قبول کنه .. ... یه بنده خدا
  • سلام

    عالی بود

    ممنون


    <<بانک مذهبی>>
    پاسخ:
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی