مهلت های قانونی پرداخت بیمه و مالیات
۱- ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان: طبق قانون مالیات ها، ارسال لیست مالیات حقوق پرسنل در هر ماه اجباری می باشد و باید پس از انجام محاسبات حقوق و تهیه گزارشات، لیست مربوطه فرستاده شود. طبق ماده ۸۶ قانون مالیات های مستقیم مهلت ارسال لیست مالیات حقوق و پرداخت مالیات آن به مدت ۳۰ روز می باشد.
۲- ارسال لیست بیمه حقوق کارکنان: لیست بیمه تامین اجتماعی باید هر ماه به سازمان تامین اجتماعی ارسال شود. مهلت قانونی جهت تحویل لیست وپرداخت حق بیمه هر ماه، حداکثر تاپایان آخرین روز ماه بعد است.
۳- ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده: گزارش ارزش افزوده باید حداکثر تا ۱۵ روز بعد از پایان دوره مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارسال شود و نسبت به پرداخت آن اقدام شود.
۴- ارسال گزارشات معاملات فصلی: گزارش خرید و فروش فصلی باید حداکثر تا یک و نیم ماه بعد از پایان هر دوره مالیاتی (هر فصل) ارسال شود. عدم ارسال این گزارش مشمول جریمه می باشد.
۵- ارسال اظهارنامه عملکرد: براساس قانون مالیات ها مهلت ارسال اظهارنامه عملکرد ۴ ماه پس از پایان سال مالی شرکت ها می باشد و چنانچه در مهلت چهار ماهه اظهارنامه عملکرد ارسال نشود مشمول جریمه می شود.