اسکرول بار

نسبت های مالی :: Archive PTS

Archive PTS

Information On All Topics - PTS Professional Technology Services

Archive PTS

Information On All Topics - PTS Professional Technology Services

Archive PTS

در این صفحه مجازی تلاش بر آن داریم که تمامی موضوعات در انواع شاخه‌ها پشتیبانی و به صورت مستقیم در دسترس کاربران قرار گیرد.

آخرین نظرات

نسبت های مالی

سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۸ ب.ظ

در این بخش نسبت های مالی جهت بررسی انعطاف پذیری سیستم مالی شرکت ها برای تحلیل گران، مدیران و سرمایه گذاران را بررسی خواهیم کرد، به همین منظور تمامی نسبت ها به صورت کاملا شفاف و رایگان تحت فایل اکسل (با مثال و بررسی دقیق نسبت ها) گردآورده شده است:
نسبت‌های مالی



1.­ نسبت‌های نقدینگی
نسبت‌های نقدینگی توانایی و قدرت پرداخت مؤسسات در قبال بدهی­ های کوتاه­ مدت را اندازه ­گیری می­کند. تحلیلگر مالی با استفاده از نسبت‌های نقدینگی مشخص می­کند که آیا مؤسسات از عهده پرداخت به­ موقع بدهی­ های کوتاه­ مدت خود بر خواهد آمد یا نه !
2.­ نسبت‌های فعالیت
این نسبت‌ها درجه کارایی مؤسسات در کاربرد منابع تحت اختیار را اندازه ­گیری می­کند و رابطه بین حجم فروش و سرمایه ­گذاری در دارایی­ های مختلف مانند بدهکاران، موجودی‌ها و دارایی­ های ثابت و غیره را مورد مقایسه قرار می­دهد.
3.­ نسبت‌های اهرمی
نسبت ­هایی که در این بخش قرار دارند به د ودسته تقسیم می­شوند. یک دسته به بخش بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام مربوط می­شود و بدان وسیله میزان منابعی که یک شرکت از راه گرفتن وام تأمین می­کند محاسبه می­ شود. دسته دوم توان شرکت در ایجاد سود کافی برای پرداخت شرکت را نشان می­دهد.
4.­ نسبت‌های سودآوری
سودآوری حاصل اجرای خط ­مشی­ ها و تصمیم­ های مدیران است. از طرف دیگر موجودیت درازمدت سازمان‌ها بستگی مستقیم به قابلیت کسب درآمد آنان برای پرداخت تعهدات و علاوه بر آن تامین سود کافی برای سهامداران دارد. نسبت‌های سودآوری مشخص می­کند که یک موسسه تا چه اندازه به‌طور مطلوب اداره گردیده است.
5.­ نسبت‌های ارزش بازار
آخرین گروه نسبت‌ها، معیارهایی هستند که بین قیمت بازار و ارزش دفتری هر سهم و سود ارتباط برقرار می‌کنند. این گروه شامل نسبت‌های مربوط به سود سهام نیز هستند.

Download| بروز شد | 

تهیه کننده: مهدی احدی راد

  • مهدی احدی راد

حسابداری

حسابرسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی