اسکرول بار

دانلود آلبوم نه فرشته ام نه شیطان از همایون شجریان :: Archive PTS

Archive PTS

Information On All Topics - PTS Professional Technology Services

Archive PTS

Information On All Topics - PTS Professional Technology Services

Archive PTS

در این صفحه مجازی تلاش بر آن داریم که تمامی موضوعات در انواع شاخه‌ها پشتیبانی و به صورت مستقیم در دسترس کاربران قرار گیرد.

آخرین نظرات

دانلود آلبوم نه فرشته ام نه شیطان از همایون شجریان

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ


باران کوثری، ستاره پسیانی، سحر دولتشاهی، سهراب پورناظری، نوید محمدزاده، مهرداد صدیقیان... می نشینند رو به دوربین، هدفون را به گوش می گذارند و بعد، همایون شجریان شروع می کند به زمزمه کردن شعر سیمین بهبهانی «چرا رفتی چرا من بی قرارم». این ویدئو کلیپ یکی از قطعات آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان»، اثر فرزند استاد شجریان و تهمورس پورناظری است که مخاطب را به یاد فیلم «شیرین» عباس کیارستمی می اندازد. 

«نه فرشته ام نه شیطان» گرچه هشت قطعه بیشتر ندارد، اما یک آلبوم تمام عیار است: تلفیقی از آواز سنتی و موسیقی که به فضای غربی نزدیک شده، شعرهای ایرانی، نوازندگان و سازهای غربی و ایرانی، حتی گرافیک و عکس به میزان کافی. صدای همایون روی اشعار مولانا، محمدرضا شفیعی کدکنی، حسین منزوی، سیمین بهبهانی و هومن ذکایی؛ پیوند تار و بربت و کمانچه و سنتور با ویولنسل و کنترباس و حتی کاخن و جیم بِی و دودوک؛ و عکس ها و دست خط همایون و تهمورس در کنار نقاشی یین و یانگ – نمادی از فرشته و شیطان شاید -، قطره های خون که «شَتَک زده است به خورشید»، و دختر کولی که موهایش در باد پریشان است.

قطعات «درون آینه»، «دل به دل»، «کولی» و «شتک» با سازهای ایرانی، تک نوازی سه تار یا دونوازی، فضایی سنتی تر دارند. اما قطعاتی مثل «همه هیچم»، «چونی بی من» و «در حصار شب»، گرچه همچنان در فضای موسیقی ایران قرار دارند، اما بیشتر به فضای موسیقی غربی نزدیک شده اند. 

اشعار «نه فرشته ام نه شیطان» به رغم تنوع سرایندگان و مضامین، انسجامی مفهومی دارند: زبان مولانا «ای همدم روزگار چونی بی من» به هومن ذکائی نزدیک می شود آنجا که می گوید «جان جان جان از همه جهان، می کشد دلم پر به سوی تو» و شفیعی کدکنی با «نفسم گرفت از این شهر، درِ این حصار بشکن»، با سرگشتگی حسین منزوی همزبان می شود «نه فرشته ام نه شیطان، کی ام و چی ام همینم».


آهنگ ساز: تهمورس پورناظری

تنظیم کننده: دیوید گارنر

نوازندگان: تهمورس پورناظری، رامون استگنارو، سهراب پورناظری، جیمی جانسون، جان ویک فیلد، حمیدرضا تقوی، شهاب پارنج، شجاعت حسین خان، پدرو اوستاچه، محمد آکاتای، مهیار طریحی، کاوه گرایلی، فلیپ برزینا، استفنی بیبو، دیوید ریدر، پیتر ماسک، جوری فنکوچن، ناتالی کاردوچی، نیومی لفرنایس، ایوان باتمر، نیلز بالتمن، کلیو تیلتن، الیزابت چیهو، شین کاراسکو، جوان د مارس، آندره گرباتنکو، راب اشلی، آلدن کوهن، ست اوسبورن

ترانه سرا: سیمین بهبهانی، محمدرضا شفیعی کدکنی، حسین منزوی، مولانا، هومن ذکایی



Download

جهت حمایت از این اثر، این مجموعه را در صفحه دانلود به قیمتی ناچیز تهیه نمایید |

 در این بخش از وب‌سایت تنها آلبوم‌های منتخب داخلی برای طرفداران موسیقی به انتشار می‌رسد

همچنیــن ایــن بخش تنهــا جهـت معـــــرفی بهتـــریــن آثـــــار تعبیـــه 

و اثر مذکور را می توانید به صورت رایگان از دیگر سایت ها دانلود کنید






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی